Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen (1 op)

Toteutuksen tunnus: LL10103-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2025 - 19.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.09.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Verkossa
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Lotta Lilja
Paavo Raappana
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ajoitusryhmät
Avoimen opiskelijat (Koko: 50 . Avoin AMK : 50.)
Tutkinto-opiskelijat (myös ristiinopiskelu) (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
TOP25_26
Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
KAKS25
Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2025
Pienryhmät
Avoimen opiskelijat
Tutkinto-opiskelijat (myös ristiinopiskelu)
Opintojakso
LL10103

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Markkinoinnin toimenpiteet ja kanavat riippuvat tavoitteista. Tällä opintojaksolla opit asettamaan yrityksesi (tai muun organisaation) markkinoinnille tavoitteet ja valitsemaan toimenpiteet, jotka vievät sinua tavoitteita kohti. Opit myös asettamaan mittareita, joilla tavoitteita voidaan seurata. Opintojakso sopii yrittäjälle, yritystoimintaa suunnittelevalle tai harjoitusyritykselle. Tehtävät tehdään omalle yritykselle.

Sisältö

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.

Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinointihierarkia eli miten toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit

Tehtävät tehdään omalle yritykselle. Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.

Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia

Aika ja paikka

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina ajasta ja paikasta riippumattomasti.

Opetusmenetelmät

Opiskelet verkossa. Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.

Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinoinnin tavoitehierarkia eli miten markkinoinnin toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit

Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.

Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tarvitset opintojaksolle oman yrityksen, jolle teet tehtävät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa laskennallisesti noin 27 tuntia opiskelijan ajankäyttöä. Tämä sisältää materiaaleihin tutustumisen, tallenteet sekä tehtävien tekemisen.

Siirry alkuun