Setting goals for marketingLaajuus (1 cr)
Course unit code: LL10103
General information
- Credits
- 1 cr
- Teaching language
- Finnish
- Responsible person
- Lotta Lilja, Vastuuopettaja
Objective
Markkinoinnin toimenpiteet ja kanavat riippuvat tavoitteista. Tällä opintojaksolla opit asettamaan yrityksesi (tai muun organisaation) markkinoinnille tavoitteet ja valitsemaan toimenpiteet, jotka vievät sinua tavoitteita kohti. Opit myös asettamaan mittareita, joilla tavoitteita voidaan seurata. Opintojakso sopii yrittäjälle, yritystoimintaa suunnittelevalle tai harjoitusyritykselle. Tehtävät tehdään omalle yritykselle.
Content
Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.
Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinointihierarkia eli miten toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit
Tehtävät tehdään omalle yritykselle. Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.
Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia
Further information
Opintojakso on toteutettu Euroopan unionin osarahoittamassa Ammatiksi yrittäjä – oppia yrittäjätaitoihin -hankkeessa.