Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen (1 op)
Toteutuksen tunnus: LL10103-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2025 - 19.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Toimipiste
- Verkossa
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Lotta Lilja
- Paavo Raappana
- Vastuuopettaja
- Lotta Lilja
- Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 50 . Avoin AMK : 50.)
- Tutkinto-opiskelijat (myös ristiinopiskelu) (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
TOP25_26Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
-
KAKS25Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2025
- Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
- Tutkinto-opiskelijat (myös ristiinopiskelu)
- Opintojakso
- LL10103
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Markkinoinnin toimenpiteet ja kanavat riippuvat tavoitteista. Tällä opintojaksolla opit asettamaan yrityksesi (tai muun organisaation) markkinoinnille tavoitteet ja valitsemaan toimenpiteet, jotka vievät sinua tavoitteita kohti. Opit myös asettamaan mittareita, joilla tavoitteita voidaan seurata. Opintojakso sopii yrittäjälle, yritystoimintaa suunnittelevalle tai harjoitusyritykselle. Tehtävät tehdään omalle yritykselle.
Sisältö
Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.
Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinointihierarkia eli miten toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit
Tehtävät tehdään omalle yritykselle. Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.
Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia
Aika ja paikka
Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina ajasta ja paikasta riippumattomasti.
Opetusmenetelmät
Opiskelet verkossa. Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.
Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinoinnin tavoitehierarkia eli miten markkinoinnin toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit
Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.
Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tarvitset opintojaksolle oman yrityksen, jolle teet tehtävät.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa laskennallisesti noin 27 tuntia opiskelijan ajankäyttöä. Tämä sisältää materiaaleihin tutustumisen, tallenteet sekä tehtävien tekemisen.