Monimediainen yritys- ja yhteisöviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: PR10022-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 31.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus (PR)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
- Opettajat
- Satu Saarinen
- Vastuuopettaja
- Satu Saarinen
- Ryhmät
-
PRAS23Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2023
- Opintojakso
- PR10022
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaat viestiä ottaen huomioon tilanteen, kanavan ja muut viestinnän osapuolet toimiessasi työ- tai muun yhteisön jäsenenä tai sen edustajana. Osaat toimia työyhteisön kokouksissa eri rooleissa. Tiedät, mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu, ja osaat käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä. Osaat suunnitella ja toteuttaa yritys- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti.
Sisältö
Kurssi sisältää:
- yhteisö- ja yritysviestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
- kokousmuistio
- mediatiedote
- kirjareferaatin laatiminen ja esittäminen paneelissa
- monikanavaisen viestintäsuunnitelman laatiminen ja esittäminen.
Muuta huomioitavaa: mahdolliset yritysvierailut, asiantuntijavierailijat.
Aika ja paikka
Verkko-opetus
Oppimateriaalit
Tunneilla ja Moodlessa osoitettu kirjallisuus
Opetusmenetelmät
Oppimistavoitteet:
-ymmärtää keskeiset asiat monimediallisesta viestintäympäristöstä ja sen vaikutuksista yrityksiin ja yhteisöihin.
-tietää, mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa.
-osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä.
ymmärtää työyhteisöviestinnän ja yritysviestinnän perusteet
-osaa viestiä tarkoituksen mukaisesti erilaisissa tilanteissa ja eri kanavien kautta.
Keskeinen sisältö:
- yhteisö- ja yritysviestinnän perusteet: työyhteisöviestintä, ulkoinen ja sisäinen viestintä, sidosryhmäviestintä, mediaviestintä, markkinointiviestintä, someviestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
- vuorovaikutus ja viestintä työyhteisössä
- palautteen merkitys työyhteisössä
- haasteelliset tilanteet työyhteisössä
-erilaiset viestintätilanteet: mm. kokous, palaveri, sähköpostiviesti
Opintojaksolla on mukana asiantuntijavieraita.