Siirry suoraan sisältöön

Monimediainen yritys- ja yhteisöviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: PR10022-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Satu Saarinen
Ryhmät
PRAS23
Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2023
Opintojakso
PR10022

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaat viestiä ottaen huomioon tilanteen, kanavan ja muut viestinnän osapuolet toimiessasi työ- tai muun yhteisön jäsenenä tai sen edustajana. Osaat toimia työyhteisön kokouksissa eri rooleissa. Tiedät, mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu, ja osaat käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä. Osaat suunnitella ja toteuttaa yritys- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti.

Sisältö

Kurssi sisältää:
- yhteisö- ja yritysviestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
- kokousmuistio
- mediatiedote
- kirjareferaatin laatiminen ja esittäminen paneelissa
- monikanavaisen viestintäsuunnitelman laatiminen ja esittäminen.

Muuta huomioitavaa: mahdolliset yritysvierailut, asiantuntijavierailijat.

Aika ja paikka

Verkko-opetus

Oppimateriaalit

Tunneilla ja Moodlessa osoitettu kirjallisuus

Opetusmenetelmät

Oppimistavoitteet:
-ymmärtää keskeiset asiat monimediallisesta viestintäympäristöstä ja sen vaikutuksista yrityksiin ja yhteisöihin.
-tietää, mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa.
-osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä.
ymmärtää työyhteisöviestinnän ja yritysviestinnän perusteet
-osaa viestiä tarkoituksen mukaisesti erilaisissa tilanteissa ja eri kanavien kautta.

Keskeinen sisältö:
- yhteisö- ja yritysviestinnän perusteet: työyhteisöviestintä, ulkoinen ja sisäinen viestintä, sidosryhmäviestintä, mediaviestintä, markkinointiviestintä, someviestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
- vuorovaikutus ja viestintä työyhteisössä
- palautteen merkitys työyhteisössä
- haasteelliset tilanteet työyhteisössä
-erilaiset viestintätilanteet: mm. kokous, palaveri, sähköpostiviesti
Opintojaksolla on mukana asiantuntijavieraita.

Siirry alkuun