Digimarkkinoinnin kanavat b-to-c ja b-to-b-liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7226-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2023 - 27.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.09.2023 - 15.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Avoimen AMK:n opinnot
- Opettajat
- Lotta Lilja
- Vastuuopettaja
- Lotta Lilja
- Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
- Tutkinto-opiskelijat
- Opintojakso
- LTP7226
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija tuntee eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen)
Suoritustavat
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan digitaalinen markkinontikampanja sekä analysoidaan sen tulokset. Opintojakso suoritetaan ryhmätyönä.
Sisältö
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka
Aika ja paikka
Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja itsenäistä opiskelua
Ensimmäiset verkkoluennot:
08.09.2023 12.00 - 13.30
25.09.2023 10.15 - 11.45
02.10.2023 14.15 - 15.45
Muut ajankohdat ilmoitetaan opintojakson aikana.
.
Opetusmenetelmät
Tunnet Metan sosiaalisen median alustojen ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Osaat asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Osaat toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa ja mitata sen tuloksia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään käytännön työelämäyhteistyötä (ryhmätyö)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava. (voit suorittaa samaan aikaan)