Digimarkkinoinnin kanavat b-to-c ja b-to-b-liiketoiminnassaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LTP7226
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Lotta Lilja, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen)
Sisältö
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.
Suoritustavat
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan digitaalinen markkinontikampanja sekä analysoidaan sen tulokset. Opintojakso suoritetaan ryhmätyönä.