Digimarkkinoinnin kanavat b-to-c ja b-to-b-liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7226-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Avoimen AMK:n opinnot
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
- Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TOP23_24Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
-
KAKS23Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2023
Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
- Tutkinto-opiskelijat
Tavoitteet
Opiskelija tuntee eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen)
Sisältö
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka
Aika ja paikka
Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja itsenäistä opiskelua
Ensimmäiset verkkoluennot:
08.09.2023 12.00 - 13.30
25.09.2023 10.15 - 11.45
02.10.2023 14.15 - 15.45
Muut ajankohdat ilmoitetaan opintojakson aikana.
.
Opetusmenetelmät
Tunnet Metan sosiaalisen median alustojen ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Osaat asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Osaat toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa ja mitata sen tuloksia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään käytännön työelämäyhteistyötä (ryhmätyö)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Lisätietoja opiskelijoille
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava. (voit suorittaa samaan aikaan)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen), projektin raportista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.
Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.
Arviointi asteikolla H (hylätty) - 5 (erinomainen)
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.