Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin kanavat b-to-c ja b-to-b-liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7226-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Avoimen AMK:n opinnot
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Lilja

Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ajoitusryhmät

  • Avoimen opiskelijat (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
  • Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • KAKS23
    Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2023

Pienryhmät

  • Avoimen opiskelijat
  • Tutkinto-opiskelijat

Tavoitteet

Opiskelija tuntee eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen)

Sisältö

- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka

Aika ja paikka

Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja itsenäistä opiskelua
Ensimmäiset verkkoluennot:
08.09.2023 12.00 - 13.30
25.09.2023 10.15 - 11.45
02.10.2023 14.15 - 15.45
Muut ajankohdat ilmoitetaan opintojakson aikana.

.

Opetusmenetelmät

Tunnet Metan sosiaalisen median alustojen ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Osaat asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Osaat toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa ja mitata sen tuloksia.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään käytännön työelämäyhteistyötä (ryhmätyö)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.

Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.

Lisätietoja opiskelijoille

Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava. (voit suorittaa samaan aikaan)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen), projektin raportista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.

Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.

Arviointi asteikolla H (hylätty) - 5 (erinomainen)

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.