Asiakasosaaminen ja matkailijakäyttäytyminenLaajuus (5 op)
Tunnus: PR10010
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Tuija Kainulainen
Ilmoittautumisaika
15.08.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
05.11.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Tuija Kainulainen
- Keijo Koskinen
Vastuuopettaja
Tuija Kainulainen
Ryhmät
-
PRAS24Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2024
Aika ja paikka
S2
Wärtsilä-kampus
Verkkoluennot
Oppimateriaalit
Opintojakson aikana ilmoitettava materiaali
Opetusmenetelmät
Opiskelija tunnistaa erilaisia asiakastyyppejä ja tuntee asiakkaan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa hankkia tietoa eri matkailijatyypeistä ja ymmärtää kulttuurierojen vaikutukset matkailijakäyttäytymiseen.
Sisältö:
- Matkailijakäyttäytyminen
- Asiakasymmärrys
- Asiakaskeskeisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op.
Opiskelijan osuus 135 h.
Lisätietoja opiskelijoille
MATKAILUPALVELUJEN TUOTTEISTAMISOSAAMINEN. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakkuuksien merkityksen. Opiskelija osaa työskennellä itsenäisesti ja vastuullisesti.
EETTISYYS. Opiskelija ottaa toiset huomioon ja edistää tasa‐arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.
KANSAINVÄLISYYS. Opiskelija osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään. Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuden merkityksen matkailualalla.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija tunnistaa eri matkailijatyypit ja tuntee matkailijan ostopäätösprosessin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä asianmukaisesti.
TAIDOT: Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaisesti ja asianmukaisesti
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut huomioon. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä sekä osoittaa hallitsevansa osaamisalueen perustiedot.
TAIDOT: Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella sekä osaa arvioida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja.
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmässä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
TAIDOT: Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, Vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin toimintaympäristössä.
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi sekä osaa toimia ryhmässä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Ilmoittautumisaika
15.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
21.08.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Tuija Kainulainen
Vastuuopettaja
Tuija Kainulainen
Ryhmät
-
PRAS23Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2023
Aika ja paikka
S2
Wärtsilä-kampus
Verkkoluennot
Oppimateriaalit
Opintojakson aikana ilmoitettava materiaali
Opetusmenetelmät
Opiskelija tunnistaa erilaisia asiakastyyppejä ja tuntee asiakkaan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa hankkia tietoa eri matkailijatyypeistä ja ymmärtää kulttuurierojen vaikutukset matkailijakäyttäytymiseen.
Sisältö:
- Matkailijakäyttäytyminen
- Asiakasymmärrys
- Asiakaskeskeisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op.
Opiskelijan osuus 135 h.
Lisätietoja opiskelijoille
MATKAILUPALVELUJEN TUOTTEISTAMISOSAAMINEN. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakkuuksien merkityksen. Opiskelija osaa työskennellä itsenäisesti ja vastuullisesti.
EETTISYYS. Opiskelija ottaa toiset huomioon ja edistää tasa‐arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.
KANSAINVÄLISYYS. Opiskelija osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään. Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuden merkityksen matkailualalla.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija tunnistaa eri matkailijatyypit ja tuntee matkailijan ostopäätösprosessin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä asianmukaisesti.
TAIDOT: Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaisesti ja asianmukaisesti
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut huomioon. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä sekä osoittaa hallitsevansa osaamisalueen perustiedot.
TAIDOT: Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella sekä osaa arvioida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja.
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmässä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
TAIDOT: Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, Vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin toimintaympäristössä.
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi sekä osaa toimia ryhmässä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
01.11.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Raija Ruusunen
- Tuija Kainulainen
Vastuuopettaja
Tuija Kainulainen
Ryhmät
-
PRAS22Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2022
Aika ja paikka
Lähiopetuspäivä 3.11.2022, Wärtsilä-kampus
Verkkoluennot 17.11.2022 klo 14-17.30
ja
13.12.2022 klo 14-17.30
Oppimateriaalit
Opintojakson aikana ilmoitettava materiaali
Opetusmenetelmät
Opiskelija tunnistaa erilaisia asiakastyyppejä ja tuntee asiakkaan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa hankkia tietoa eri matkailijatyypeistä ja ymmärtää kulttuurierojen vaikutukset matkailijakäyttäytymiseen.
Sisältö:
- Matkailijakäyttäytyminen
- Asiakasymmärrys
- Asiakaskeskeisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op.
Opiskelijan osuus 135 h.
Lisätietoja opiskelijoille
MATKAILUPALVELUJEN TUOTTEISTAMISOSAAMINEN. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakkuuksien merkityksen. Opiskelija osaa työskennellä itsenäisesti ja vastuullisesti.
EETTISYYS. Opiskelija ottaa toiset huomioon ja edistää tasa‐arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.
KANSAINVÄLISYYS. Opiskelija osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään. Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuden merkityksen matkailualalla.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija tunnistaa eri matkailijatyypit ja tuntee matkailijan ostopäätösprosessin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä asianmukaisesti.
TAIDOT: Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaisesti ja asianmukaisesti
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut huomioon. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä sekä osoittaa hallitsevansa osaamisalueen perustiedot.
TAIDOT: Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella sekä osaa arvioida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja.
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmässä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastailanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
TAIDOT: Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, Vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin toimintaympäristössä.
YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi sekä osaa toimia ryhmässä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.