Siirry suoraan sisältöön

Asiakasosaaminen ja matkailijakäyttäytyminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: PR10010-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

05.11.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Tuija Kainulainen
  • Keijo Koskinen

Vastuuopettaja

Tuija Kainulainen

Ryhmät

  • PRAS24
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2024

Aika ja paikka

S2
Wärtsilä-kampus
Verkkoluennot

Oppimateriaalit

Opintojakson aikana ilmoitettava materiaali

Opetusmenetelmät

Opiskelija tunnistaa erilaisia asiakastyyppejä ja tuntee asiakkaan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa hankkia tietoa eri matkailijatyypeistä ja ymmärtää kulttuurierojen vaikutukset matkailijakäyttäytymiseen.​

Sisältö:​

- Matkailijakäyttäytyminen​
- Asiakasymmärrys​
- Asiakaskeskeisyys

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso 5 op.
Opiskelijan osuus 135 h.

Lisätietoja opiskelijoille

MATKAILUPALVELUJEN TUOTTEISTAMISOSAAMINEN. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakkuuksien merkityksen. Opiskelija osaa työskennellä itsenäisesti ja vastuullisesti.

EETTISYYS. Opiskelija ottaa toiset huomioon ja edistää tasa‐arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.

KANSAINVÄLISYYS. Opiskelija osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään. Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuden merkityksen matkailualalla.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija tunnistaa eri matkailijatyypit ja tuntee matkailijan ostopäätösprosessin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä asianmukaisesti.

TAIDOT: Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaisesti ja asianmukaisesti

YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut huomioon. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä sekä osoittaa hallitsevansa osaamisalueen perustiedot.

TAIDOT: Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella sekä osaa arvioida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja.

YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia ryhmässä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

TIEDOT: Opiskelija osaa käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.

TAIDOT: Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, Vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin toimintaympäristössä.

YLEISET TYÖELÄMÄVALMIUDET: Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi sekä osaa toimia ryhmässä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.