Tietohallinnon organisointi ja johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD7026-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 23.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Anitta Kurki
- Jyri Roihuvuo
Vastuuopettaja
Jyri Roihuvuo
Ryhmät
-
LTDNS20Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2020
Tavoitteet
Opiskelia
- osaa kuvata yrityksen tietotekniikkaympäristön hallinnolliseen ylläpitoon liittyvät tehtävät
- tietää tietohallinnon käsitteistön ja keskeiset standardit ja suositukset
- osaa toimia erilaisissa tietohallinnon tehtävissä
- osaa kuvata tietohallinnon prosesseja palvelun elinkaariajattelun (ITIL) näkökulmasta
- tuntee tietohallintoon ja tietojenkäsittelyyn liittyvät keskeiset säädökset
Sisältö
Tietohallinnon perusteet
Tietohallinnon tavoitteet ja tehtävät
Tietohallinnon käsitteet ja standardit
Tietohallinnon prosessien hallinta ja kehittäminen, elinkaariajattelu (ITIL)
Tietohallintoa ja tietojenkäsittelyä koskeva lainsäädäntö
Aika ja paikka
5.9.2022-16.12.2022
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Viikoittaiset oppitunnit pidetään verkossa ja nauhoitetaan. Niihin osallistuminen on toivottavaa, mutta ei pakollista.
Kuhunkin opetuskertaan liittyy oppimistehtävä, "viikkoharjoitus".
Oppimispäiväkirja
Tentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikoittaiset oppitunnit 30 h
Oppimistehtävät 30 h
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen 30 h
Itsenäinen opiskelu 40 h
Tentti 4 h
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu tenttiin (40 %), oppimispäiväkirjaan (40 %) ja viikkoharjoituksiin (20 %). Tentti ja oppimispäiväkirja on suoritettava hyväksytysti.
Hylätty (0)
Hylätyssä oppimispäiväkirjassa opiskelija ei ole pyrkinyt yhdistämään aihealueen eri ilmiöitä toisiinsa yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Oppimissisältöjä on toistettu mekaanisesti teemasta toiseen. Oman oppimisen kuvaus on vain luetteloa ajankäytöstä tai sitä ei kuvata lainkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävässä oppimispäiväkirjassa opiskelija on kirjoittanut oppimisestaan luettelo-maisesti ja pintapuolisesti. Aihealueesta on nostettu esille keskeisiä ilmiöitä, mutta se jää hahmottamatta selkeänä kokonaisuutena. Teksti on vahvasti referoivaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvässä oppimispäiväkirjassa opiskelija on arvioinut oppimistaan asiallisesti ja selkeästi. Päiväkirjasta ilmenee hyvä perehtyminen aihealueeseen. Keskeisiä ilmiöitä on esitelty ja kytketty toisiinsa suhteellisen kattavasti. Päiväkirjassa on paikoin esitetty kysymyksiä, pohdintoja ja havaintoja, mutta nämä eivät täysin kiinnity aihealueen käsitteisiin ja tutkimustuloksiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävässä oppimispäiväkirjassa opiskelija on kirjoittanut oppimisprosessistaan yksilöllisesti ja pohtivasti. Aihealueen keskeisimmät ilmiöt ja osa-alueet on kartoitettu johdonmukaisesti ja selkeästi, ja niiden välisiä yhteyksiä on arvioitu aktiivisesti. Omia valintoja, oivalluksia, kytkentöjä, havaintoja ja kysymyksiä on esitetty ja perusteltu lukijalle.