Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6024-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2022 - 30.11.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.01.2023 - 28.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus (PR)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Opettajat
- Tarja Kupiainen
- Hanna Vienonen
- Vastuuopettaja
- Tarja Kupiainen
- Ryhmät
-
PRNS21Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2021
- Opintojakso
- LUT6024
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
-
Sisältö
Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (ulkomaa).
Oppimateriaalit
Allen, J., O'Toole, W. McDonnel, I. & Harris, R. 2011. Festival and Special Event Management. Wiley, Milton.Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.Suomen matkailun tulevaisuuden näkymät. Katse vuoteen 2030. TEMin raportteja. Muu osoitettu kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (kotimaa).
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
* ymmärtää monipuolisesti kulttuurin matkailun resurssina
* osaa tuotteistaa kultturia ja kulttuuriperintöä matkailupalveluksi
* tunnistaa markkinoinnin tehtävät ja kilpailukeinot
* osaa suunnitella matkailumarkkinointia