Productisation and Marketing of Tourism Services 2 (5 cr)
Code: LUT6024-3002
General information
- Enrollment
- 01.10.2022 - 30.11.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.01.2023 - 28.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Restonomikoulutus (PR)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Teachers
- Tarja Kupiainen
- Hanna Vienonen
- Teacher in charge
- Tarja Kupiainen
- Groups
-
PRNS21Hospitality Management (BA), Tourism and Catering, Full-time Studies, Fall, 2021
- Course
- LUT6024
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
Experientiality. Tourism services connected in nature and cultural environment. Event production, tourism product development, project management, intercultural communication, working in multi-expert context.
Materials
Allen, J., O'Toole, W. McDonnel, I. & Harris, R. 2011. Festival and Special Event Management. Wiley, Milton.Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.Suomen matkailun tulevaisuuden näkymät. Katse vuoteen 2030. TEMin raportteja. Muu osoitettu kirjallisuus.
Teaching methods
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (kotimaa).
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
* ymmärtää monipuolisesti kulttuurin matkailun resurssina
* osaa tuotteistaa kultturia ja kulttuuriperintöä matkailupalveluksi
* tunnistaa markkinoinnin tehtävät ja kilpailukeinot
* osaa suunnitella matkailumarkkinointia