Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6024-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 30.11.2022
Ajoitus
23.01.2023 - 28.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Tarja Kupiainen
- Hanna Vienonen
Vastuuopettaja
Tarja Kupiainen
Ryhmät
-
PRNS21Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
-
Sisältö
Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (ulkomaa).
Oppimateriaalit
Allen, J., O'Toole, W. McDonnel, I. & Harris, R. 2011. Festival and Special Event Management. Wiley, Milton.Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.Suomen matkailun tulevaisuuden näkymät. Katse vuoteen 2030. TEMin raportteja. Muu osoitettu kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (kotimaa).
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
* ymmärtää monipuolisesti kulttuurin matkailun resurssina
* osaa tuotteistaa kultturia ja kulttuuriperintöä matkailupalveluksi
* tunnistaa markkinoinnin tehtävät ja kilpailukeinot
* osaa suunnitella matkailumarkkinointia
Arviointiasteikko
H-5