Digital Marketing Channels in B2C and B2B Commerce (5 cr)
Code: LTP7226-3003
General information
- Enrollment
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.12.2022 - 31.03.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla jatketaan Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojaksolla toteutetun projektin parissa suunnittelemalla verkkokaupalle markkinointikampanja ja toteuttamalla se sekä analysoimalla tuloksia.
Objective
Student is familiar with defferent Social Media channels and Google in marketing perspective. Student can set goals to marketing campaigns and choose right channels to achieve the goals.
Accomplishment methods
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan digitaalinen markkinontikampanja sekä analysoidaan sen tulokset. Opintojakso suoritetaan ryhmätyönä.
Content
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka
Location and time
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. Yhteinen toteutus alkaa viikolla 43.
Materials
Materiaalit annetaan opintojaksolla.
Teaching methods
Opiskelija tuntee sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa
Employer connections
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan digitaalinen markkinointikampanja toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.
Student workload
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Qualifications
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.
Further information
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.