Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin kanavat b-to-c ja b-to-b-liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7226-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2022 - 30.04.2022

Ajoitus

01.12.2022 - 31.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Lilja

Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ryhmät

  • KAKS22
    Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2022
  • TOP22_23
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023

Tavoitteet

Opiskelija tuntee eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen)

Sisältö

- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. Yhteinen toteutus alkaa viikolla 43.

Oppimateriaalit

Materiaalit annetaan opintojaksolla.

Opetusmenetelmät

Opiskelija tuntee sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.

Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.

Opiskelija osaa toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan digitaalinen markkinointikampanja toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.

Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla jatketaan Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojaksolla toteutetun projektin parissa suunnittelemalla verkkokaupalle markkinointikampanja ja toteuttamalla se sekä analysoimalla tuloksia.

Lisätietoja opiskelijoille

Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen), projektin raportista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.

Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.

Arviointi asteikolla H (hylätty) - 5 (erinomainen)

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.