Digimarkkinoinnin kanavat b-to-c ja b-to-b-liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7226-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
01.12.2022 - 31.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
KAKS22Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2022
-
TOP22_23Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
Tavoitteet
Opiskelija tuntee eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen)
Sisältö
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Social selling
- Inbound + Outbound = Smartbound
- Analytiikka
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. Yhteinen toteutus alkaa viikolla 43.
Oppimateriaalit
Materiaalit annetaan opintojaksolla.
Opetusmenetelmät
Opiskelija tuntee sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Opiskelija osaa asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan digitaalinen markkinointikampanja toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla jatketaan Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojaksolla toteutetun projektin parissa suunnittelemalla verkkokaupalle markkinointikampanja ja toteuttamalla se sekä analysoimalla tuloksia.
Lisätietoja opiskelijoille
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen), projektin raportista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.
Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.
Arviointi asteikolla H (hylätty) - 5 (erinomainen)
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.