Experience Design (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6033-LUB22L1
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
14.03.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Hanna Vienonen
- Tuija Kainulainen
Vastuuopettaja
Tarja Kupiainen
Ryhmät
-
LUTNS19Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2019
Tavoitteet
The student
- uses innovative and user centred methods to design services and to compose customer-oriented service paths with touchpoints planned in detail
- understands the significance of an individual's or group's values, motives, expectations, needs, desires, knowledge, skills, experiences, and perceptions in tourism productization processes
Sisältö
Service Design principles and methods. User centred planning and innovation processes. Productization of experiences.
Oppimateriaalit
Moritz, S. 2005. Service Design : Practical Access to an Evolving Field. Köln International School of Design. (PDF-file available)Schwartz, S. H. 2012. An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values. Online Reading in Psychology and Culture, 2 (1). http://dx.doi.org/10.9707/2307-0919.1116Stickdorn, M. & Schneider, J. 2010. This is Service Design Thinking. Amsterdam: BIS Publishers. Further information: http://thisisservicedesignthinking.comPalvelumuotoilun työkalupakki. Prosessit ja työpajat. JAMK 1012. (PDF-tiedosto saatavilla)Other material provided by teachers.
Opetusmenetelmät
Learning objectives:
The student
- uses innovative and user centred methods to design services and to compose customer-oriented service paths with touchpoints planned in detail
- understands the significance of an individual's or group's values, motives, expectations, needs, desires, knowledge, skills, experiences, and perceptions in tourism productization processes
Learning Methods: Learning assignments
Core Content: Service Design principles and methods. User driven planning and innovation processes. Productization of experiences.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Guided studying 28 hours, independent studying 36 hours, working in groups 61 hours and peer evaluation 8 hours
Arviointiasteikko
H-5
Esitietovaatimukset
Tutkin ja kehitiän -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opintojaksoa.