Efektiohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD7016-LTA22M1
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 06.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Anssi Gröhn
Vastuuopettaja
Anssi Gröhn
Ryhmät
-
LTDNS19Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2019
Tavoitteet
Tavoitteena ottaa haltuun menetelmät pelituntuman/tunnelman ja ulkoasun kehittämiseen visuaalisten efektien avulla.
Sisältö
Varjostinohjelmointi
Tweenausmenetelmät
Partikkelijärjestelmät ja niillä luotavat efektit
Jälkikäsittelyefektit
Valaistus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisajankäyttö 133h. Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät 96h, ohjausta 32h, palaute ja itsearviointi 5h.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi Bloomin taksonomian mukaan:
Perustaso: (1)
Osoitat, että tiedät ja ymmärrät miten oppimistavoitteissa vaaditut mainitut asiat toimivat.
Edistynyt taso: (3)
Osoitat, että osaat soveltaa oppimistavoitteissa mainittuja asioita eri tilanteissa kuin mitä Moodle-työtilan materiaaleissa esitetty.
Tavoiteltava taso: (5)
Osoitat, että osaat luoda täysin uusia ratkaisuja oppimistavoitteissa mainittujen asioiden avulla tai soveltaa niitä täysin erilaisissa tilanteissa aiempaan nähden.
Osoitat, että osaat arvioida ja perustella miksi mitäkin oppimistavoitteissa mainittua asiaa voi ja kannattaa soveltaa tekemälläsi tavalla uusissa tilanteissa.
Jokainen oppimistehtävä pisteytetään edellä mainitulla tavalla asteikolla 0-5.
Lopullinen opintojakson arvosana lasketaan kaavalla:
Pisteet = Yhteenlasketut pisteet oppimistehtävistäsi
Max = Oppimistehtävistä saatava maksimipistemäärä
Lopullinen opintojakson arvosana = (Pisteet / Max) * 5.
Esitietovaatimukset
Syventävä pelikehitys
C++-ohjelmointi
Matematiikkaa ohjelmoijille
Tai vastaavat tiedot ja taidot.