Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen (1 op)

Toteutuksen tunnus: LL10103-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 15.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
05.05.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Verkossa
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Lotta Lilja
Paavo Raappana
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ajoitusryhmät
Avoimen opiskelijat (Koko: 50 . Avoin AMK : 50.)
Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
KAKK25KE
Karelia, avoin, kaikki, kesä, 2025
TOP25_26
Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
Pienryhmät
Avoimen opiskelijat
Tutkinto-opiskelijat
Opintojakso
LL10103

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Markkinoinnin toimenpiteet ja kanavat riippuvat tavoitteista. Tällä opintojaksolla opit asettamaan yrityksesi (tai muun organisaation) markkinoinnille tavoitteet ja valitsemaan toimenpiteet, jotka vievät sinua tavoitteita kohti. Opit myös asettamaan mittareita, joilla tavoitteita voidaan seurata. Opintojakso sopii yrittäjälle, yritystoimintaa suunnittelevalle tai harjoitusyritykselle. Tehtävät tehdään omalle yritykselle.

Sisältö

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.

Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinointihierarkia eli miten toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit

Tehtävät tehdään omalle yritykselle. Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.

Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia

Aika ja paikka

Opintojakso suositetaan verkko-opintoina ajasta ja paikasta riippumattomasti.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.

Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinoinnin tavoitehierarkia eli miten markkinoinnin toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit

Tarvitset oman yrityksen, jolle teet tehtävät. Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.

Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tarvitset opintojaksolle oman yrityksen, jolle teet tehtävät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa laskennallisesti noin 27 tuntia opiskelijan ajankäyttöä. Tämä sisältää materiaaleihin tutustumisen, tallenteet sekä tehtävien tekemisen.

Siirry alkuun