Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen (1 op)

Toteutuksen tunnus: LL10103-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

01.11.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Lilja
  • Paavo Raappana

Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ajoitusryhmät

  • Avoimen opiskelijat (Koko: 30. Avoin AMK: 30.)

Ryhmät

  • TOP24_25
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
  • KAKS24
    Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2024

Pienryhmät

  • Avoimen opiskelijat

Tavoitteet

Markkinoinnin toimenpiteet ja kanavat riippuvat tavoitteista. Tällä opintojaksolla opit asettamaan yrityksesi (tai muun organisaation) markkinoinnille tavoitteet ja valitsemaan toimenpiteet, jotka vievät sinua tavoitteita kohti. Opit myös asettamaan mittareita, joilla tavoitteita voidaan seurata. Opintojakso sopii yrittäjälle, yritystoimintaa suunnittelevalle tai harjoitusyritykselle. Tehtävät tehdään omalle yritykselle.

Sisältö

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.

Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinointihierarkia eli miten toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit

Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.

Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia

Aika ja paikka

Opintojakso suositetaan verkko-opintoina ajasta ja paikasta riippumattomasti.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin tavoitteiden asetantaa hyvin käytännönläheisesti oman yrityksen lähtökohdista.

Teet tehtävät omaa yritystäsi silmällä pitäen. Opintojaksolla käydään läpi seuraavat aiheet:
- Markkinoinnin tavoitteiden asetanta
- Markkinointihierarkia eli miten toimenpiteet johdetaan tavoitteista
- Markkinoinnin mittarit

Lopputuloksena sinulle syntyy runko yksityiskohtaisempaa markkinoinnin suunnittelua varten.

Suositeltu aikaisempi opintojakso: Ostajapersoona: tiedä kenelle suuntaat markkinointia

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tarvitset opintojaksolle oman yrityksen, jolle teet tehtävät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa laskennallisesti noin 27 tuntia opiskelijan ajankäyttöä. Tämä sisältää materiaaleihin tutustumisen, tallenteet sekä tehtävien tekemisen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Lisätiedot

Opintojakso on toteutettu Euroopan unionin osarahoittamassa Ammatiksi yrittäjä – oppia yrittäjätaitoihin -hankkeessa.