Siirry suoraan sisältöön

Myyntitaidot (4 op)

Toteutuksen tunnus: LL10046-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

10.03.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

40 - 90

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Lilja

Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ryhmät

  • LLNS23
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaslähtöisen myyntityön merkityksen kuluttajien ja yritysten välisessä kaupankäynnissä. Ymmärrät mitä hyvältä myyjältä vaaditaan. Tunnistat myyntiprosessin vaiheet ja osaat johtaa sitä.

Sisältö

Asiakaslähtöinen myyntityö. Myyntiprosessin vaiheet ja myynnin johtaminen.
Henkilökohtainen myyntityö, myyntikeskustelun rakenne ja myyntipuheen harjoitus.

Oppimateriaalit

Oppikirja: Vuorio, P. 2016. Myynnin kultainen kirja. Power Competence

Opetusmenetelmät

Opintojakson tavoitteena on, että kurssin jälkeen opiskelija

Tunnistaa myyntityön eri osa-alueet ja toimintaympäristöt
Tietää, mitä hyvältä myyjältä vaaditaan
Ymmärtää myyntiprosessin rakenteen ja vaiheet
Ymmärtää myynnin johtamisen ja esimiestyön perusteet kannattavan myynnin edellytyksenä
Ymmärtää asiakashankinnan ja asiakassuhteen hoitamisen periaatteet

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteensä noin 106 h opiskelijan työtä. Läsnäoloa vaativat luennot n 30 oppituntia, Itsenäinen työskentely n 75 h, sisältäen ryhmätyöskentelyn ja oppimateriaaliin perehtyminen. Itsenäisesti kirjoitettava essee.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit käydään opiskelijoiden kanssa läpi opintojakson alussa.
Arviointiin vaikuttavat:
Ryhmätyö
Aktiivinen osallistuminen kurssilla
Essee