Siirry suoraan sisältöön

Responsible Communication and Marketing in Tourism (3 op)

Toteutuksen tunnus: PR10003-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.04.2025 - 30.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Tarja Kupiainen
Vastuuopettaja
Raija Ruusunen
Ryhmät
PRAS22
Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2022
TOP24_25
Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
Opintojakso
PR10003

Arviointiasteikko

H-5

Aika ja paikka

1.4., 8.4. Online (Teams)
23.4.WÄR038
29.4., 13.5. Online (Teams)

Oppimateriaalit

Visit Finland: Tips for Responsible Communication https://m.karelia.fi/pluginfile.php/420523/mod_resource/content/1/tips-for-sustainability-communications-a4_eng_web.pdf

Marketing Sustainable Tourism. https://etc-corporate.org/uploads/2021/02/Tool-14-Knowledge-Booster-2-Marketing-Sustainability.pdf

Opetusmenetelmät

This course covers responsible tourism and effective communication. Despite growing interest, information on responsible tourism services is limited, and entrepreneurs struggle to make it appealing to consumers. This poses a challenge for future tourism professionals.

Learning outcomes:
• Understand responsible choices to inform customers.
• Learn about responsible communication in tourism generally.
• Identify the components of responsible communication within the tourism sector.
• Recognize whitewashing and greenwashing in tourism communications.

The main topics include:
• Green Communication & Marketing
• CSR (Corporate Social Responsibility) Communication
• Responsible Communication in Rural Tourism
• Cultural Sustainable Communication

Siirry alkuun