Responsible Communication and Marketing in Tourism (3 op)
Toteutuksen tunnus: PR10003-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.04.2025 - 30.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus (PR)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
- Opettajat
- Tarja Kupiainen
- Vastuuopettaja
- Raija Ruusunen
- Ryhmät
-
PRAS22Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2022
-
TOP24_25Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
- Opintojakso
- PR10003
Arviointiasteikko
H-5
Aika ja paikka
1.4., 8.4. Online (Teams)
23.4.WÄR038
29.4., 13.5. Online (Teams)
Oppimateriaalit
Visit Finland: Tips for Responsible Communication https://m.karelia.fi/pluginfile.php/420523/mod_resource/content/1/tips-for-sustainability-communications-a4_eng_web.pdf
Marketing Sustainable Tourism. https://etc-corporate.org/uploads/2021/02/Tool-14-Knowledge-Booster-2-Marketing-Sustainability.pdf
Opetusmenetelmät
This course covers responsible tourism and effective communication. Despite growing interest, information on responsible tourism services is limited, and entrepreneurs struggle to make it appealing to consumers. This poses a challenge for future tourism professionals.
Learning outcomes:
• Understand responsible choices to inform customers.
• Learn about responsible communication in tourism generally.
• Identify the components of responsible communication within the tourism sector.
• Recognize whitewashing and greenwashing in tourism communications.
The main topics include:
• Green Communication & Marketing
• CSR (Corporate Social Responsibility) Communication
• Responsible Communication in Rural Tourism
• Cultural Sustainable Communication