Siirry suoraan sisältöön

Erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SS10059-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.03.2024 - 19.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.06.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 140
Koulutus
Sosionomikoulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Opettajat
Riitta Räsänen
Terttu Moilanen
Vastuuopettaja
Riitta Räsänen
Ajoitusryhmät
Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Pienryhmä (schedulingGroup) 1
Pienryhmä (schedulingGroup) 2
Opintojakso
SS10059

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa.

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen osaat:
- määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan
- kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja
- nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja
- havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin:
- erityinen tuki
- lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen
- erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut

Aika ja paikka

3.6.- 31.7.2024

Oppimateriaalit

Löytyvät moodlesta tai ovat linkitettyinä sinne.

Opetusmenetelmät

Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin moodle-oppimisympäristössä.
Opintojakson opiskeltavat sisällöt on jaettu kolmeen teemaan: erityistä tukea tarvitseva lapsi, erityinen tuki ja erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen. Jokaiseen teemaan perehdyt aluksi materiaalien avulla ja sen jälkeen teet niihin liittyvän tehtävän. Lopuksi laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.

Siirry alkuun