Skip to main content

Encountering and Instructing a Child with Special Needs (5 cr)

Code: SS10059-3003

General information


Enrollment
11.03.2024 - 19.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.06.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 140
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Open University of Applied Sciences Studies
Teachers
Riitta Räsänen
Terttu Moilanen
Teacher in charge
Riitta Räsänen
Scheduling groups
Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Size: 20 . Open UAS : 20.)
Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä (schedulingGroup) 1
Pienryhmä (schedulingGroup) 2
Course
SS10059

Evaluation scale

Approved/Rejected

Content scheduling

Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa.

Objective

Opintojakson jälkeen osaat:
- määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan
- kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja
- nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja
- havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.

Content

Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin:
- erityinen tuki
- lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen
- erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut

Location and time

3.6.- 31.7.2024

Materials

Löytyvät moodlesta tai ovat linkitettyinä sinne.

Teaching methods

Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin moodle-oppimisympäristössä.
Opintojakson opiskeltavat sisällöt on jaettu kolmeen teemaan: erityistä tukea tarvitseva lapsi, erityinen tuki ja erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen. Jokaiseen teemaan perehdyt aluksi materiaalien avulla ja sen jälkeen teet niihin liittyvän tehtävän. Lopuksi laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Assessment criteria, approved/failed

Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.

Go back to top of page