Encountering and Instructing a Child with Special Needs (5 cr)
Code: SS10059-3003
General information
- Enrollment
- 11.03.2024 - 19.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.06.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 140
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Open University of Applied Sciences Studies
- Teachers
- Riitta Räsänen
- Terttu Moilanen
- Teacher in charge
- Riitta Räsänen
- Scheduling groups
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Size: 20 . Open UAS : 20.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
- Course
- SS10059
Evaluation scale
Approved/Rejected
Content scheduling
Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa.
Objective
Opintojakson jälkeen osaat:
- määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan
- kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja
- nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja
- havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.
Content
Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin:
- erityinen tuki
- lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen
- erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut
Location and time
3.6.- 31.7.2024
Materials
Löytyvät moodlesta tai ovat linkitettyinä sinne.
Teaching methods
Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin moodle-oppimisympäristössä.
Opintojakson opiskeltavat sisällöt on jaettu kolmeen teemaan: erityistä tukea tarvitseva lapsi, erityinen tuki ja erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen. Jokaiseen teemaan perehdyt aluksi materiaalien avulla ja sen jälkeen teet niihin liittyvän tehtävän. Lopuksi laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Assessment criteria, approved/failed
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.