Siirry suoraan sisältöön

Erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SS10059-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.03.2024 - 19.05.2024

Ajoitus

03.06.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 140

Koulutus

  • Avoimen AMK:n opinnot
  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Riitta Räsänen
  • Terttu Moilanen

Vastuuopettaja

Riitta Räsänen

Ajoitusryhmät

  • Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
  • Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • KAKK24KE
    Karelia, avoin, kaikki, kesä, 2024

Pienryhmät

  • Pienryhmä (schedulingGroup) 1
  • Pienryhmä (schedulingGroup) 2

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen osaat:
- määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan
- kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja
- nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja
- havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin:
- erityinen tuki
- lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen
- erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut

Aika ja paikka

3.6.- 31.7.2024

Oppimateriaalit

Löytyvät moodlesta tai ovat linkitettyinä sinne.

Opetusmenetelmät

Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin moodle-oppimisympäristössä.
Opintojakson opiskeltavat sisällöt on jaettu kolmeen teemaan: erityistä tukea tarvitseva lapsi, erityinen tuki ja erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen. Jokaiseen teemaan perehdyt aluksi materiaalien avulla ja sen jälkeen teet niihin liittyvän tehtävän. Lopuksi laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.

Sisällön jaksotus

Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen. Oppimistehtävät: tentti, mind map, huoneentaulu ja case-raportti.