Skip to main content

Multimediated Corporate and Community Communication (5 cr)

Code: PR10022-3001

General information


Enrollment
01.10.2023 - 31.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Restonomikoulutus (PR)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Teachers
Tarja Kupiainen
Satu Saarinen
Teacher in charge
Johanna Järveläinen
Groups
PRAS22
Hospitality Management (BA), Tourism and Catering, blended learning, Fall, 2022
Course
PR10022

Evaluation scale

H-5

Objective

You are able to communicate by considering the situation, channel and the other participants of the communication situation when acting as a member of the work or other community or representing it. You can act in the meetings of work community in different roles. You know what parts the communication of the community or company consists of, and you are able to use different channels for both internal and external communication. You can plan and implement multichannel corporate and marketing communication.

Content

The course includes:
- the basics of corporate and community communication: marketing communication, media communication, stakeholder communication, tourism communication
- meeting notes
- media release
- summarizing a book and presenting it in a panel
- planning and presenting a multichannel communication plan.

Other things to be considered: possible visits to companies, visits of experts.

Location and time

Verkko-opetus

Materials

Tunneilla ja Moodlessa osoitettu kirjallisuus

Teaching methods

Oppimistavoitteet:
Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana.
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa.
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä.
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti.
Keskeinen sisältö:
- yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
- viestintä- ja markkinointikampanjan suunnittelu
- toteutuskelpoinen suunnitelma kampanjaksi
- markkinointimateriaalin tuottaminen

Go back to top of page