Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 2Laajuus (5 op)

Tunnus: LUT6024

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tarja Kupiainen

Osaamistavoitteet

-

Sisältö

Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (ulkomaa).

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 30.11.2022

Ajoitus

23.01.2023 - 28.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Tarja Kupiainen
  • Hanna Vienonen
Vastuuopettaja

Tarja Kupiainen

Ryhmät
  • PRNS21
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

-

Sisältö

Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (ulkomaa).

Oppimateriaalit

Allen, J., O'Toole, W. McDonnel, I. & Harris, R. 2011. Festival and Special Event Management. Wiley, Milton.Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.Suomen matkailun tulevaisuuden näkymät. Katse vuoteen 2030. TEMin raportteja. Muu osoitettu kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (kotimaa).

Osaamistavoitteet:
Opiskelija
* ymmärtää monipuolisesti kulttuurin matkailun resurssina
* osaa tuotteistaa kultturia ja kulttuuriperintöä matkailupalveluksi
* tunnistaa markkinoinnin tehtävät ja kilpailukeinot
* osaa suunnitella matkailumarkkinointia

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Raija Ruusunen
  • Tuija Kainulainen
Vastuuopettaja

Tarja Kupiainen

Ryhmät
  • LUTNS20
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020

Tavoitteet

-

Sisältö

Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (ulkomaa).

Oppimateriaalit

Allen, J., O'Toole, W. McDonnel, I. & Harris, R. 2011. Festival and Special Event Management. Wiley, Milton.Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.

Opetusmenetelmät

Tuotteistamisen ja markkinoinnin suunnittelu osana matkailuyritysten strategista suunnittelua. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen. Kulttuurimatka lähialueelle (ulkomaa).

Arviointiasteikko

H-5