MyyntitaidotLaajuus (4 op)
Tunnus: LL10046
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Lotta Lilja
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaslähtöisen myyntityön merkityksen kuluttajien ja yritysten välisessä kaupankäynnissä. Ymmärrät mitä hyvältä myyjältä vaaditaan. Tunnistat myyntiprosessin vaiheet ja osaat johtaa sitä.
Sisältö
Asiakaslähtöinen myyntityö. Myyntiprosessin vaiheet ja myynnin johtaminen.
Henkilökohtainen myyntityö, myyntikeskustelun rakenne ja myyntipuheen harjoitus.
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
10.03.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
LLNS23Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaslähtöisen myyntityön merkityksen kuluttajien ja yritysten välisessä kaupankäynnissä. Ymmärrät mitä hyvältä myyjältä vaaditaan. Tunnistat myyntiprosessin vaiheet ja osaat johtaa sitä.
Sisältö
Asiakaslähtöinen myyntityö. Myyntiprosessin vaiheet ja myynnin johtaminen.
Henkilökohtainen myyntityö, myyntikeskustelun rakenne ja myyntipuheen harjoitus.
Oppimateriaalit
Oppikirja: Vuorio, P. 2016. Myynnin kultainen kirja. Power Competence
Opetusmenetelmät
Opintojakson tavoitteena on, että kurssin jälkeen opiskelija
Tunnistaa myyntityön eri osa-alueet ja toimintaympäristöt
Tietää, mitä hyvältä myyjältä vaaditaan
Ymmärtää myyntiprosessin rakenteen ja vaiheet
Ymmärtää myynnin johtamisen ja esimiestyön perusteet kannattavan myynnin edellytyksenä
Ymmärtää asiakashankinnan ja asiakassuhteen hoitamisen periaatteet
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä noin 106 h opiskelijan työtä. Läsnäoloa vaativat luennot n 30 oppituntia, Itsenäinen työskentely n 75 h, sisältäen ryhmätyöskentelyn ja oppimateriaaliin perehtyminen. Itsenäisesti kirjoitettava essee.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit käydään opiskelijoiden kanssa läpi opintojakson alussa.
Arviointiin vaikuttavat:
Ryhmätyö
Aktiivinen osallistuminen kurssilla
Essee
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 11.10.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
TOP24_25Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaslähtöisen myyntityön merkityksen kuluttajien ja yritysten välisessä kaupankäynnissä. Ymmärrät mitä hyvältä myyjältä vaaditaan. Tunnistat myyntiprosessin vaiheet ja osaat johtaa sitä.
Sisältö
Asiakaslähtöinen myyntityö. Myyntiprosessin vaiheet ja myynnin johtaminen.
Henkilökohtainen myyntityö, myyntikeskustelun rakenne ja myyntipuheen harjoitus.
Oppimateriaalit
Oppikirja: Vuorio, P. 2016. Myynnin kultainen kirja. Power Competence
Opetusmenetelmät
Opintojakson tavoitteena on, että kurssin jälkeen opiskelija
Tunnistaa myyntityön eri osa-alueet ja toimintaympäristöt
Tietää, mitä hyvältä myyjältä vaaditaan
Ymmärtää myyntiprosessin rakenteen ja vaiheet
Ymmärtää myynnin johtamisen ja esimiestyön perusteet kannattavan myynnin edellytyksenä
Ymmärtää asiakashankinnan ja asiakassuhteen hoitamisen periaatteet
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä noin 106 h opiskelijan työtä. Luennot 30 oppituntia, itsenäinen työskentely n 100 h, sisältäen ryhmätyöskentelyn ja tenttikirjallisuuteen/oppimateriaaliin perehtyminen, tentti 2h.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit käydään opiskelijoiden kanssa läpi opintojakson alussa.
Arviointiin vaikuttavat:
Ryhmätyö
Aktiivinen osallistuminen kurssilla
Tentti