Siirry suoraan sisältöön

Myyntitaidot (4 op)

Toteutuksen tunnus: LL10046-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 11.10.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

40 - 90

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Lilja

Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ryhmät

  • TOP24_25
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
  • LLNS22
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaslähtöisen myyntityön merkityksen kuluttajien ja yritysten välisessä kaupankäynnissä. Ymmärrät mitä hyvältä myyjältä vaaditaan. Tunnistat myyntiprosessin vaiheet ja osaat johtaa sitä.

Sisältö

Asiakaslähtöinen myyntityö. Myyntiprosessin vaiheet ja myynnin johtaminen.
Henkilökohtainen myyntityö, myyntikeskustelun rakenne ja myyntipuheen harjoitus.

Oppimateriaalit

Oppikirja: Vuorio, P. 2016. Myynnin kultainen kirja. Power Competence

Opetusmenetelmät

Opintojakson tavoitteena on, että kurssin jälkeen opiskelija

Tunnistaa myyntityön eri osa-alueet ja toimintaympäristöt
Tietää, mitä hyvältä myyjältä vaaditaan
Ymmärtää myyntiprosessin rakenteen ja vaiheet
Ymmärtää myynnin johtamisen ja esimiestyön perusteet kannattavan myynnin edellytyksenä
Ymmärtää asiakashankinnan ja asiakassuhteen hoitamisen periaatteet

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteensä noin 106 h opiskelijan työtä. Luennot 30 oppituntia, itsenäinen työskentely n 100 h, sisältäen ryhmätyöskentelyn ja tenttikirjallisuuteen/oppimateriaaliin perehtyminen, tentti 2h.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteerit käydään opiskelijoiden kanssa läpi opintojakson alussa.
Arviointiin vaikuttavat:
Ryhmätyö
Aktiivinen osallistuminen kurssilla
Tentti