Siirry suoraan sisältöön

Media-alan liiketoimintaLaajuus (5 op)

Tunnus: HM10057

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Martha Balerina

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman ja markkinoida sitä (pitching) sijoittajille. Opiskelija osaa seurata ja jäsentää kriittisesti ajankohtaista liiketoiminnasta ja media-alan muutoksista käytävää keskustelua. Opiskelija havaitsee liiketalouden vaikutuksia sosiaalisessa ympäristössään ja omassa toiminnastaan.

Sisältö

Avainkäsitteet:
- Media-alan liiketoiminta tutkimus, miten tutkitaan ja käsitteellistetään media- ja viestintätieteissä
- Työelämän ja -ympäristön kehittäminen
- Luova osaaminen, omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen.
- Liike-elämässä toimiminen ja oman työn johtaminen ja arvioiminen.
- Vastuullinen toiminta ja tavoitteisiin sitoutuminen.

Lisätiedot

Liiketoimintaosaaminen, Oppimaan oppiminen, Eettisyys.

Ilmoittautumisaika

01.04.2025 - 30.04.2025

Ajoitus

20.10.2025 - 19.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Medianomikoulutus (HM)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 60

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Martha Balerina
Vastuuopettaja

Martha Balerina

Ryhmät
  • HMNS22
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman ja markkinoida sitä (pitching) sijoittajille. Opiskelija osaa seurata ja jäsentää kriittisesti ajankohtaista liiketoiminnasta ja media-alan muutoksista käytävää keskustelua. Opiskelija havaitsee liiketalouden vaikutuksia sosiaalisessa ympäristössään ja omassa toiminnastaan.

Sisältö

Avainkäsitteet:
- Media-alan liiketoiminta tutkimus, miten tutkitaan ja käsitteellistetään media- ja viestintätieteissä
- Työelämän ja -ympäristön kehittäminen
- Luova osaaminen, omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen.
- Liike-elämässä toimiminen ja oman työn johtaminen ja arvioiminen.
- Vastuullinen toiminta ja tavoitteisiin sitoutuminen.

Opetusmenetelmät

Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman ja markkinoida sitä (pitching) sijoittajille. Opiskelija osaa seurata ja jäsentää kriittisesti ajankohtaista liiketoiminnasta käytävää keskustelua. Opiskelija havaitsee liiketalouden vaikutuksia sosiaalisessa ympäristössään ja omassa toiminnastaan.

Avainkäsitteet:
- Media-alan liiketoiminta tutkimus, miten tutkitaan ja käsitteellistetään media- ja viestintätieteissä
- Työelämän ja -ympäristön kehittäminen
- Luova osaaminen
- Liike-elämässä toimiminen

Lisätietoja opiskelijoille

Liiketoimintaosaaminen, Oppimaan oppiminen, Eettisyys.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Liiketoimintaosaaminen, Oppimaan oppiminen, Eettisyys.

Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 22.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Medianomikoulutus (HM)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 50

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Martha Balerina
Vastuuopettaja

Martha Balerina

Ryhmät
  • HMNS23
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2023

Tavoitteet

Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman ja markkinoida sitä (pitching) sijoittajille. Opiskelija osaa seurata ja jäsentää kriittisesti ajankohtaista liiketoiminnasta ja media-alan muutoksista käytävää keskustelua. Opiskelija havaitsee liiketalouden vaikutuksia sosiaalisessa ympäristössään ja omassa toiminnastaan.

Sisältö

Avainkäsitteet:
- Media-alan liiketoiminta tutkimus, miten tutkitaan ja käsitteellistetään media- ja viestintätieteissä
- Työelämän ja -ympäristön kehittäminen
- Luova osaaminen, omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen.
- Liike-elämässä toimiminen ja oman työn johtaminen ja arvioiminen.
- Vastuullinen toiminta ja tavoitteisiin sitoutuminen.

Opetusmenetelmät

Opiskelija osaa laatia liiketoimintasuunnitelman ja markkinoida sitä (pitching) sijoittajille. Opiskelija osaa seurata ja jäsentää kriittisesti ajankohtaista liiketoiminnasta ja media-alan muutoksista käytävää keskustelua. Opiskelija havaitsee liiketalouden vaikutuksia sosiaalisessa ympäristössään ja omassa toiminnastaan.

Avainkäsitteet:
- Media-alan liiketoiminta tutkimus, miten tutkitaan ja käsitteellistetään media- ja viestintätieteissä
- Työelämän ja -ympäristön kehittäminen
- Luova osaaminen, omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden tunnistaminen.
- Liike-elämässä toimiminen ja oman työn johtaminen ja arvioiminen.
- Vastuullinen toiminta ja tavoitteisiin sitoutuminen.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Liiketoimintaosaaminen, Oppimaan oppiminen, Eettisyys.