Asiakasosaaminen ja matkailijakäyttäytyminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: PR10010-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.08.2025 - 30.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 21.10.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus (PR)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
- Opettajat
- Tuija Kainulainen
- Keijo Koskinen
- Vastuuopettaja
- Tuija Kainulainen
- Ryhmät
-
PRAS25Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2025
- Opintojakso
- PR10010
Arviointiasteikko
H-5
Aika ja paikka
S2
Wärtsilä-kampus
Verkkoluennot
Oppimateriaalit
Opintojakson aikana ilmoitettava materiaali
Opetusmenetelmät
Opintojakson jälkeen osaat tunnistaa erilaisia asiakastyyppejä ja tunnet asiakkaan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Jatkossa osaat hankkia tietoa eri matkailijatyypeistä ja ymmärrät kulttuurierojen vaikutukset matkailijakäyttäytymiseen.
Sisältö:
- Matkailijakäyttäytyminen
- Asiakasymmärrys
- Asiakaskeskeisyys
- Matkailun tietolähteet
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toimeksiantaja
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT ja työn opinnollistaminen sovittava vastuuopettajan kanssa opintojakson alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op.
Opiskelijan osuus 135 h.
Lisätiedot
Opiskelija tunnistaa eri matkailijatyypit ja tuntee matkailijan ostopäätösprosessin.
MATKAILUPALVELUJEN TUOTTEISTAMISOSAAMINEN. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden ja asiakkuuksien merkityksen. Opiskelija osaa työskennellä itsenäisesti ja vastuullisesti.
EETTISYYS. Opiskelija ottaa toiset huomioon ja edistää tasa‐arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta.
KANSAINVÄLISYYS. Opiskelija osaa seurata ja hyödyntää oman alansa kansainvälistä kehitystä työssään. Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuuden merkityksen matkailualalla.