Erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SS10059-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.03.2024 - 19.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.06.2024 - 31.07.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 140
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Avoimen AMK:n opinnot
- Opettajat
- Riitta Räsänen
- Terttu Moilanen
- Vastuuopettaja
- Riitta Räsänen
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
- Opintojakso
- SS10059
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Opiskelija voi edetä opintojakson suorittamisessa omaan tahtiinsa.
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen osaat:
- määritellä mitä erityistä tukea tarvitsevalla lapsella ja erityisellä tuella tarkoitetaan
- kuvailla erilaisia erityisen tuen ilmenemismuotoja
- nimetä erilaisia erityisen tuen palveluja
- havainnollistaa millaisia asioita on huomioitava kohdattaessa erityistä tukea tarvitseva lapsi ja suunnitella hänen tarpeitaan vastaavaa toimintaa.
Sisältö
Opintojaksolla perehdyt seuraaviin teemoihin:
- erityinen tuki
- lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen
- erityisen tuen toteutusmuodot ja palvelut
Aika ja paikka
3.6.- 31.7.2024
Oppimateriaalit
Löytyvät moodlesta tai ovat linkitettyinä sinne.
Opetusmenetelmät
Opintojakson suorittaminen tapahtuu itsenäisenä opiskeluna omaan tahtiin moodle-oppimisympäristössä.
Opintojakson opiskeltavat sisällöt on jaettu kolmeen teemaan: erityistä tukea tarvitseva lapsi, erityinen tuki ja erityistä tukea tarvitsevan lapsen kohtaaminen ja ohjaaminen. Jokaiseen teemaan perehdyt aluksi materiaalien avulla ja sen jälkeen teet niihin liittyvän tehtävän. Lopuksi laadit case-raportin, jossa tarkastelet oppimisia asioita tapauskuvauksen näkökulmasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.