Siirry suoraan sisältöön

Social Contacts and Customer Service (3 op)

Toteutuksen tunnus: PR10015-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 28.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 60
Opettajat
Liisa Sandvall
Vastuuopettaja
Liisa Sandvall
Ryhmät
PRAS22
Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2022
Opintojakso
PR10015

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija kykenee toimimaan matkailun toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa.

Sisältö

Omista opinnoista kertominen, oman alan työympäristö ja työtehtävät, työelämävalmiudet: CV, työpaikkahakemus; sähköpostiviestintä, puhelintilanteet, asiakaspalvelutilanteet (hotelli, ravintola, matkatoimisto), vieraiden isännöinti, ammattialan sanasto, matkailualan ajankohtaiset ilmiöt.

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2023, monimuoto-opetus. Oppitunnit etänä Moodlen Collaborate-alustalla ja lähitunnit Wärtsilä-kampuksella.

Oppimateriaalit

Opettajan kokoama materiaali Moodle-oppimisalustalla.

Opetusmenetelmät

Opiskelija kykenee toimimaan matkailun toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa. Hän osaa toimia työnhaun suullisissa tilanteissa sekä tehdä kirjalliset työhakudokumentit englanniksi.
Opiskelija ymmärtää viestinnän rekisterin merkityksen ja epämuodollisen ja muodollisen tyylin eron, ottaa kuulijan huomioon ja osaa viestiä asianmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti. Hän osaa laatia ja esittää suullisia esityksiä. Hän hahmottaa lyhyiden englanninkielisten raporttien laadinnan periaatteet, ja ymmärtää asiakasviestinnän perusperiaatteet.

Opiskelija osaa myös etsiä tietoa sekä tulkita oman alansa tekstejä ja työelämän viestejä, osaa käyttää kielenoppijan apukeinoja, tuntee lukustrategiat ja osaa käyttää työkaluja, kuten sanakirjoja ja oikolukua. Opiskelija ymmärtää muodollisuuden erot (tyylierot) ja rekisterin englannin kielessä.

Opintojaksolla harjoitellaan englannin ammatillista viestintää taitotasolla B2 (CEFR). Taitotaso testataan ennen opintojakson alkua. Minimivaatimus on taitotaso B1. Jos taitotasosi on heikko, osallistuthan English Referesher -kertauskurssille.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä, joten 3 op = 81 tuntia

Siirry alkuun