Social Contacts and Customer Service (3 op)
Toteutuksen tunnus: PR10015-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2022 - 31.10.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2023 - 28.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 60
- Opettajat
- Liisa Sandvall
- Vastuuopettaja
- Liisa Sandvall
- Ryhmät
-
PRAS22Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto, syksy, 2022
- Opintojakso
- PR10015
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija kykenee toimimaan matkailun toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa.
Sisältö
Omista opinnoista kertominen, oman alan työympäristö ja työtehtävät, työelämävalmiudet: CV, työpaikkahakemus; sähköpostiviestintä, puhelintilanteet, asiakaspalvelutilanteet (hotelli, ravintola, matkatoimisto), vieraiden isännöinti, ammattialan sanasto, matkailualan ajankohtaiset ilmiöt.
Aika ja paikka
Kevätlukukausi 2023, monimuoto-opetus. Oppitunnit etänä Moodlen Collaborate-alustalla ja lähitunnit Wärtsilä-kampuksella.
Oppimateriaalit
Opettajan kokoama materiaali Moodle-oppimisalustalla.
Opetusmenetelmät
Opiskelija kykenee toimimaan matkailun toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa. Hän osaa toimia työnhaun suullisissa tilanteissa sekä tehdä kirjalliset työhakudokumentit englanniksi.
Opiskelija ymmärtää viestinnän rekisterin merkityksen ja epämuodollisen ja muodollisen tyylin eron, ottaa kuulijan huomioon ja osaa viestiä asianmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti. Hän osaa laatia ja esittää suullisia esityksiä. Hän hahmottaa lyhyiden englanninkielisten raporttien laadinnan periaatteet, ja ymmärtää asiakasviestinnän perusperiaatteet.
Opiskelija osaa myös etsiä tietoa sekä tulkita oman alansa tekstejä ja työelämän viestejä, osaa käyttää kielenoppijan apukeinoja, tuntee lukustrategiat ja osaa käyttää työkaluja, kuten sanakirjoja ja oikolukua. Opiskelija ymmärtää muodollisuuden erot (tyylierot) ja rekisterin englannin kielessä.
Opintojaksolla harjoitellaan englannin ammatillista viestintää taitotasolla B2 (CEFR). Taitotaso testataan ennen opintojakson alkua. Minimivaatimus on taitotaso B1. Jos taitotasosi on heikko, osallistuthan English Referesher -kertauskurssille.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä, joten 3 op = 81 tuntia