Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnilla menestykseen (5op)

Toteutuksen tunnus: LTP7107-KEB20V4

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
09.03.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Opettajat
Ulla Kärnä
Opintojakso
LTP7107

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakkuudenhallinnasta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.

Sisältö

Markkinoinnin merkitys yrityksen menestyksessä, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakassuuntautunut toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena. Oppimista tukeva materiaali on Moodle-oppimisympäristössä.

Oppimateriaalit

Bergström Seija & Leppänen Arja 2011: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.
Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä

Opetusmenetelmät

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä, tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakkuudenhallinnasta sekä osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
Opintojakson keskeinen sisältö: Markkinoinnin merkitys yrityksen menestyksessä, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakassuuntautunut toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.
Opintojakso suoritetaan laatimalla tehtävänannon mukainen kolmiosainen oppimistehtävä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työ koostuu oppimistehtävästä, itsenäisestä työskentelystä ja oppimateriaaleihin tutustumisesta. Työmäärä on yhteensä 133h.

Siirry alkuun