Markkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTL6009-LTA19L1
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 90
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Daniel Bågeberg
- Vastuuopettaja
- Ulla Kärnä
- Ryhmät
-
LTLNS19Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2019
- Opintojakso
- LTL6009
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen ja kokonaisvaltaisen markkinoinnin merkityksen liiketoiminnassa. Hän hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä. Hän ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen ja segmentoinnin merkityksen liiketoiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Sisältö
Markkinoinnin ajattelutavat 4P, 4C ja 7P. Kuluttajakäyttäytymisen käsitteistö. Segmentointi. Asiakassuhdemarkkinointi.
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Oheislukemisena: Kotler & Armstrong. 2001 tai uudempi. Principles of Marketing, Prentice Hall.Asiantuntijaluennot ja muu oheismateriaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä noin 133 h opiskelijan työtä. Lähiopiskelu luennot 30 h, harjoitukset 10h, itsenäinen työskentely 42 h, kirjallisuuteen/oppimateriaaliin perehtyminen 51 h.