Game Graphics Programming Basics (4 cr)
Code: LTD7014-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 17.10.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
The learning objective is to provide basic know-how about 3D modeling tool, and enable you to create animated graphics to games and simulations. Objective is not to make you top-level 3D modeler, but to provide a fast and efficient skillset for programmers in graphical development.
Accomplishment methods
Learning assignments, demonstration of already possessed skills
Content
Blender modeling tool
Modeler user interface and adjusting it
Modeling using basic forms
Vertex-based modeling
Curve-based modeling
Modifier operations
Extrusion, inset, 3D cursor
Snap-settings
Materials
Material available in Moodle
Teaching methods
Ymmärrät mistä 3D-grafiikka koostuu
Ymmärrät mitä verteksit tarkoittavat
Ymmärrät mitä kaaret tarkoittavat
Ymmärrät mitä pinnat tarkoittavat
Osaat virittää pintoja ja kaaria verteksien välille
Ymmärrät mitä 3D-perusmuodot ovat
Osaat mallintaa perusmuodoilla
Ymmärrät Blender-mallintimen käyttöliittymän
Osaat säätää blender-mallintimen käyttöliittymää
Ymmärrät mitä käyriin perustuva mallinnus on
Osaat mallintaa käyrien avulla
Osaat muodostaa käyrämalleista verteksimalleja.
Ymmärrät mitä extruusio-toiminto tarkoitaa
Ymmärrät mitä inset-toiminto tarkoittaa
Osaat käyttää extruusio-toimintoa
Osaat käyttää inset-toimintoa
Ymmärrät 3D-kursorin käyttötarkoitukset
Osaat käyttää 3D-kursoria mallinnuksen apuna
Osaat lisätä tarkkuutta malliin
Osaat valita useita verteksejä, kaaria ja pintoja kerralla
Osaat valita useita vierekkäisiä kaaria helposti
Osaat valita useita vierekkäisi pintoja helposti
Osaat hyödyntää snap-ominaisuutta
Osaat käyttää valintalaatikkoa ja -ympyrää
Osaat käyttää modifier-työkaluja
Osaat viedä mallin Unreal Engine 4-projektiin
Ymmärrät transform- ja editointimoodien erot Blenderissä
Osaat vaihtaa luontevasti transform- ja editointimoodien välillä Blenderissä
Osaat valita sopivan skaalan mallinnukseen
Osaat hyödyntää 2D-taustakuvia mallinnuksen apuna
Osaat koostaa useista malleista koostuvia skenejä Blenderillä
Student workload
Total work of 107h, of which online guidance 24h, and individual work 83h (materials, assignments, feedback)