Pelien tekoäly (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD6050-LTB22M1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2021 - 31.10.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.01.2022 - 13.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Anssi Gröhn
- Seppo Nevalainen
- Vastuuopettaja
- Seppo Nevalainen
- Ryhmät
-
LTDNS19Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2019
- Opintojakso
- LTD6050
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
- Tiedät pelien tekoäly historian keskeiset kehitysvaiheet.
- Tunnistat pelitekoälyn eri osa-alueet ja niiden keskeiset sovelluskohteet eri peligenreissä.
- Ymmärrät ohjauskäyttäytymisten perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät dialogijärjestelmien perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät reitinhaun perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät ei-pelaajahahmon päättelyn perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
Sisältö
Kurssilla luodaan yleiskatsaus pelitekoälyn historiaan ja tämän hetken eri sovellutuksiin. Kurssilla tarkastellaan erityisesti ohjauskäyttäytymisiä, dialogijärjestelmiä, reitinhakua ja ei-pelaajahahmon päättelyä. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat myös toteutetaan käytännössä osana peliprojektia.