Skip to main content

Reporting and Written Communication (2 cr)

Code: BIY6002-BIA19L1

General information


Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Insinöörikoulutus / Energia- ja ympäristötekniikka (IE)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Energy and Environmental Engineering
Teachers
Juha Suomalainen
Teacher in charge
Juha Suomalainen
Groups
BIYNS19
Engineer, Energy and Environmental Engineering, Full-Time Studies, Fall, 2019
Course
BIY6002

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

The student is able to produce and fullfill the quality criteria in accordance with the instructions written tasks. Student is able to evaluate communication skills and understand the importance of writing communication as part of the learning process and the development of professional skills.

Execution methods

Luennot ja harjoitustehtävät.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen oppitunneille ja lopputentti.

Content

Reporting in accordance with instructions of the thesis. The principles at the college level writing. Different text types associated with research reporting and identification. Writing techniques and processes. The structure and organization of the text. Language planning and spelling.

Location and time

Wärtsilä-talo 1.9. - 31.12.

Materials

Honkala, P., Kortetjärvi-Nurmi, S., Rosenström, A. & Siira-Jokinen, S. 2013. Linkki. Työyhteisön viestintä. Helsinki: Edita.
Iisa, K., Oittinen, H. & Piehl, A. 2012 tai uud. Kielenhuollon käsikirja. Helsinki: Yrityskirjat.
Itkonen, T. & Maamies, S. 2011 tai uud. Uusi Kieliopas. Helsinki: Kirjayhtymä.
Kauppinen, A., Nummi, J. & Savola, T. 2013 tai uud. Tekniikan viestintä. Kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja. Helsinki: Edita.
Kielitoimiston oikeinkirjoitusopas. 2012 tai uud. Kotimaisten kielten tutkimuskeskus. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2016 tai uud. Areena. Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita.
Kortetjärvi-Nurmi, S., Kuronen, M.-L. & Ollikainen, M. 2011 tai uud. Yrityksen viestintä. Helsinki: Edita.
Tarkoma, E. & Vuorijärvi, A. 2012 tai uud. Ammattisuomen käsikirja. Helsinki: WSOY. Muu opettajan osoittama materiaali.
Moodlerooms-aineistot.

Teaching methods

Tavoitteet
Opiskelija osaa tuottaa ohjeiden mukaisia, laadulliset kriteerit täyttäviä kirjallisia tehtäviä. Opiskelija osaa arvioida omaa viestintäosaamistaan ja ymmärtää kirjoitusviestinnän merkityksen osana oppimisprosessia ja oman ammattitaidon kehittämistä.
Sisältö
- opinnäytetyön ohjeen mukainen raportointi
- tieteellisen tekstin ominaispiirteet
- ammattikorkeakoulutasoiset kirjoitukset
- kielenhuolto.

Student workload

Lähiopiskelu 22 t, harjoitustehtävät 10 t, itsenäinen työskentely 6 t, kirjallisuuteen ja oppimateriaaliin perehty­minen 6 t.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija on oppitunneilla aktiivinen ja läsnäolo-% on väh. 75 %. Opiskelija noudattaa aikatauluja ja tekee annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti. Opiskelija suorittaa hyväksytysti lopputentin.
Hylätty: Opiskelija ei ole oppitunneilla aktiivinen ja läsnäoloprosentti on vähemmän kuin 75 %. Opiskelija ei tee annettuja tehtäviä ajallaan ja hyväksytysti. Opiskelija ei suorita hyväksytysti lopputenttiä.

Further information

Tehtävänannoissa ja tehtävien palauttamisessa sekä lisäaineiston jakamisessa käytetään Moodlerooms-oppimisympäristöä ja -työtilaa.

Go back to top of page