Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallinta (3 op)

Toteutuksen tunnus: HM10025-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.02.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Ulla Kärnä
Maria Iltola
Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Maria Iltola
Ajoitusryhmät
Avoimen opiskelijat (Koko: 100 . Avoin AMK : 100.)
Pienryhmät
Avoimen opiskelijat
Opintojakso
HM10025

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.

Sisältö

Haluatko oppia, miten tapahtumasta tehdään näkyvä, kiinnostava ja vaikuttava? Tällä opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla.

Opintojaksolla opit
- Tapahtuman sisäisen ja ulkoisen viestinnän periaatteet
- Imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle
- Markkinointiviestinnän suunnittelua käytännössä.

Opintojakson aiheita ovat:
- Lähtökohdat: merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
- Sisäinen viestintä
- Viestintäsuunnitelma
- Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
- Ulkoinen viestintä
- Markkinointiviestintäsuunnitelma
- 7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö)
- Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
- Tiedottaminen
- Imagon hallinta
- Imago, sen luominen ja hallinta
- Maine ja maineriski

Tämä opintojakso on erityisen hyödyllinen:
- Tapahtumatuotannon opiskelijoille ja muille kulttuurialan osaajille
- Markkinoinnista ja viestinnästä kiinnostuneille – erityisesti niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tapahtumien kontekstissa
- Työelämässä toimiville, jotka osallistuvat tapahtumien järjestämiseen tai viestintään osana omaa työtään.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Moodlessa

Opetusmenetelmät

Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle.

Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa.

Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h

Lisätiedot

Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY- keskukselta ja Karelia ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.

Siirry alkuun