Skip to main content

Communication, Marketing and Image Management (3 cr)

Code: HM10025-3002

General information


Enrollment
01.10.2022 - 31.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.02.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Ulla Kärnä
Maria Iltola
Satu Saarinen
Teacher in charge
Maria Iltola
Scheduling groups
Avoimen opiskelijat (Size: 100 . Open UAS : 100.)
Small groups
Open UAS students
Course
HM10025

Evaluation scale

H-5

Objective

In this course you will get information about effective internal and external communication of the event. With the help of examples, you will become familiar with the practical implementations of communication and marketing and understand the importance of image and image management for an event. During the course you will learn how to draw up a communication and marketing communication plan to support the implementation of the event.

Content

Starting points: Purpose, strategy, values, goals and target groups
Internal communications
Communication plan
Core messages, communication responsibilities, communication channels, implementation
External communication
Marketing communication plan
7P (product, price, place, promotion, people and customers, processes and physical environment
Event communication: goal, customer promise, marketing channels, (sales channels), marketing timing (teasers, sign-up / ticket sales, marketing communication during the event and after-sales), experientiality (relevance, storytelling, memories vs. pricing / coverage), tracking, analysis
Information
Image management
Image, its creation and management
Reputation and reputational risk

Location and time

Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.

Materials

Ilmoitetaan Moodlessa

Teaching methods

Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle.

Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa.

Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.

Student workload

Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h

Further information

Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY- keskukselta ja Karelia ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.

Go back to top of page