Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)
Toteutuksen tunnus: HM10083-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.01.2023 - 10.05.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.02.2023 - 18.06.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 100
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Avoimen AMK:n opinnot
- Opettajat
- Maria Iltola
- Vastuuopettaja
- Maria Iltola
- Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 100 . Avoin AMK : 100.)
- Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
- Opintojakso
- HM10083
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Koulutus on kokonaan suomeksi.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi:
• Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät.
• Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut.
• Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti.
• Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.
Toteutustavat
Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä
Suoritustavat
Completing and returning assigned tasks according to instructions.
Sisältö
Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.
1. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät:
• Sisältömarkkinointi
• Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen)
• Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn
• Google Ads video- ja display-mainonta
• Sähköpostimarkkinointi
• Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat
2. Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi:
• Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla
• Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät
• Google Analytics
• Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi
• Mediaseuranta ja tiedonhaku
Aika ja paikka
Moodle-oppimisympäristö 1.2.2023–18.6.2023
Opetusmenetelmät
Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op vastaa 81 h opiskelijan työtuntia.
Työmäärä jakautuu: Koulutusvideot 27 tuntia.Ulkopuoliset oppiaineistot, lukeminen ja katselu 27 tuntia.Tehtävät ja suunnitelmat 27 tuntia.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Oikein tehdyt, palautetut tehtävät.
Lisätiedot
Kouluttajana toimii Joona Kotilainen Tovari Oy:stä. Opinnot toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan.
Opinnot toteutetaan nonstop-opintoina eli opiskelija voi ilmoittautua opintoihin milloin tahansa ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Uudet ilmoittautumiset käsitellään kerran viikossa. Ilmoittautumiseen ja opintojen aloittamiseen liittyvissä mahdollisissa kysymyksissä ota yhteyttä avoinamk@karelia.fi.
Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY- keskukselta ja Karelia ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.