Basics of Business and Marketing (6 cr)
Code: LL10009-3004
General information
- Enrollment
- 15.08.2023 - 30.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.08.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teppo Tarnanen
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LLAS23BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2023
- Course
- LL10009
Evaluation scale
H-5
Objective
You understand the importance of entrepreneurship to the business area and society. In addition, you will understand the importance of a well-functioning business idea and profitable business as well as marketing in the start-up and operation of a company. You will understand the importance of consumer behavior and segmentation, as well as stakeholders, and the impact on your business. You know the most important business and marketing concepts and you are able to utilize the concepts in your other studies. You will get acquainted with the stages of founding a company and the necessary documents and you will be able to search for more information on the topics of the course. You will become familiar with the concept of marketing, ways of thinking and means of competition. With pitching coaching, you will learn to communicate the key dimensions of a business idea and the basics of teamlearning.
Content
A key concept in business and marketing
Entrepreneurship (defining a business idea, starting the business and organizing the business)
Business and marketing operating environment
Company strategic thinking and planning
The concept of marketing
4P, 4C and 7P
Segmentation, internal and external customer relationships
Steps to start a business
Location and time
Lähi- ja etäopetusta suunnitellun aikataulun mukaisesti
Materials
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi
Viitala & Jylhä: Johtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
Muu osoitettu materiaali.
Teaching methods
Ymmärrät yritystoiminnan merkityksen toimintalueelle ja yhteiskunnalle sekä toimivan liikeidean ja kannattavan liiketoiminnan sekä markkinoinnin merkityksen yrityksen alkuvaiheessa ja toiminnassa. Osaat keskeisimmän yritystoiminnan ja markkinoinnin käsitteistön ja pystyt hyödyntään käsitteistöä muissa opinnoissasi. Perehdyt yrityksen perustamisvaiheisiin, yritysmuotoihin ja liiketoiminnan riskeihin. Perehdyt markkinoinnin käsitteeseen, ajattelutapoihin ja kilpailukeinoihin. Saat myyntipuhevalmennusta ja opit viestimään keskeisimmät liikeidean ulottuvuudet. Osaat etsiä lisätietoa opintojakson aihealueista.
Opiskelu tapahtuu luennoilla ja itseopiskeluna. Opiskelijat laativat ryhmissä kehittämänsä liikeidean pohjalta portfolion.. Portfoliota hyödynnetään kevään Liiketoimintasuunnitelma-opintojaksolla.Lisäksi liikeideasta laaditaan BMC. Ryhmät pitchaavat liikeideansa.
Osaamisnäyttö tapahtuu tentillä ja ryhmän kokoamalla liikeidean portfoliolla.
Exam schedules
Ilmoitetaan myöhemmin.