Designing Media Projects (5 cr)
Code: LUV6169-3002
General information
- Enrollment
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2022 - 07.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Medianomikoulutus (HM)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Martha Balerina
- Teacher in charge
- Martha Balerina
- Groups
-
HMNS21Media (BA), Full-time Studies, Fall, 2021
- Course
- LUV6169
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija hallitsee useita mediatuotannon erityistehtäviä,
hallitsee uusia työtehtäviä asiakastuotannon tarpeisiin,
osaa toimia tehokkaasti tuotantotiimin jäsenenä,
hallitsee monipuolisesti alan ammattisanastoa,
osaa analysoida ja reflektoida omaa ammatillista kasvuaan.
Content
Tällä opintojaksolla tutustut erilaisiin mediatuotantojen suunnittelun periaatteisiin ja menetelmiin. Keskeisen opittavan sisällön muodostavat konseptisuunnittelun prosessit, niiden suunnittelu, toteutus ja dokumentointi.
Opiskelijat ideoivat ja toteuttavat ryhmässä konseptisuunnitelman omalle mediatuotteelle/palvelulle. Oppimistehtävän pääpaino on esituotannossa ja siihen liittyvässä dokumentaatiossa. Tämä lisäksi opiskelijaryhmissä puretaan erilaisia digitaalisen median tuotantokonsepteja ja opetellaan harjoitusten avulla tuottamaan erilaisia tuotantosuunnitelmadokumenttaja (synopsis -> rakennekaavio -> asiakäsikirjoitus -> tuotantokäsikirjoitus).
Opiskelija lisää tietämystään ja osaamistaan erilaisissa asiakkaille tehtävissä mediatuotannon projekteissa. Hän hahmottaa nykymedian monipuoliset mahdollisuudet ja osaa hyödyntää niitä omassa tekemisessään. Opiskelija etsii, analysoi sekä jakaa aktiivisesti uutta tietoa uudenlaisen mediasisällön tuottamiseksi.
Teaching methods
Tavoitteet
Opiskelija:
- ymmärtää media-alan toimintaympäristöä ja mediatuotannon prosesseja
- osaa suunnitella ryhmässä mediatuotteita asiakkaan tarpeisiin
- osaa dokumentoida suunnitteluprosessin tuotokset asiakkaalle ja työryhmälle
- ymmärtää erilaisten mediatuotantojen erilaiset resurssitarpeet ja osaa huomioida niitä suunnittelussa
- hallitsee omaa työskentelyään työryhmän jäsenenä
- tunnistaa oman aiemman osaamisensa ja osaa soveltaa sitä uuden osaamisen kehittämiseksi
- tunnistaa omia vahvuuksiaan media-alan ammatillisessa toimintaympäristössä
- osaa kehittää omaa osaamisprofiliiaan monipuoliseksi syventäen joitakin osaamisalueita
Keskeinen sisältö
Luentojen ja ryhmätöiden avulla opiskelija tutustuu erilaisiin mediatuotantojen suunnittelun periaatteisiin ja menetelmiin. Keskeisen sisällön muodostavat konseptisuunnittelun prosessit, niiden suunnittelu, toteutus ja dokumentointi. Opiskelijat ideoivat ja toteuttaa konseptisuunnitelman omalle mediatuotteelle/palvelulle, joka dokumentoidaan työryhmää varten. Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat lyhyen henkilökohtaisen audiovisuaalisen esityksen/teoksen ns. "myyntipapaperin", jonka tehtävä on markkinoida konseptia asiakkaalle ja kohderyhmälle. Oppimistehtävän pääpaino on esituotannossa ja siihen liittyvässä dokumentaatiossa. Opiskelijaryhmissä puretaan erilaisia digitaalisen median tuotantokonsepteja. Harjoitusten avulla opetellaan tuottamaan erilaisia tuotantosuunnitelmadokumenttaja (synopsis -> rakennekaavio -> asiakäsikirjoitus -> tuotantokäsikirjoitus).