Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallinta (3 op)

Toteutuksen tunnus: HM10025-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.01.2022 - 28.02.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.03.2022 - 11.06.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 80
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Ulla Kärnä
Maria Iltola
Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Opintojakso
HM10025

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.

Sisältö

Haluatko oppia, miten tapahtumasta tehdään näkyvä, kiinnostava ja vaikuttava? Tällä opintojaksolla pujahdat tapahtumaviestinnän ja -markkinoinnin maailmaan – opit, miten viestintä rakentaa tapahtuman imagoa ja miten markkinointiviestintä tavoittaa oikean yleisön oikealla tavalla.

Opintojaksolla opit
- Tapahtuman sisäisen ja ulkoisen viestinnän periaatteet
- Imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle
- Markkinointiviestinnän suunnittelua käytännössä.

Opintojakson aiheita ovat:
- Lähtökohdat: merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
- Sisäinen viestintä
- Viestintäsuunnitelma
- Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
- Ulkoinen viestintä
- Markkinointiviestintäsuunnitelma
- 7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö)
- Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
- Tiedottaminen
- Imagon hallinta
- Imago, sen luominen ja hallinta
- Maine ja maineriski

Tämä opintojakso on erityisen hyödyllinen:
- Tapahtumatuotannon opiskelijoille ja muille kulttuurialan osaajille
- Markkinoinnista ja viestinnästä kiinnostuneille – erityisesti niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tapahtumien kontekstissa
- Työelämässä toimiville, jotka osallistuvat tapahtumien järjestämiseen tai viestintään osana omaa työtään.

Siirry alkuun