Markkinoinnin suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTL6028-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Olli Hatakka
- Vastuuopettaja
- Olli Hatakka
- Ryhmät
-
LLAS21Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2021
- Opintojakso
- LTL6028
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkupäässä lähinnä luentoja, loppupäässä luentoja ja aktiivista omaehtoista työskentelyä ja päätteeksi toteutetun markkinointisuunnitelman esittely muille osallistujille
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. Markkinoinnin suunnitteluprosessi. Markkinointisuunnitelman laatiminen. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen syventäminen.
Aika ja paikka
Syyslukukausi, Karelia-ammattikorkeakoulu, Wärtsilä-kampus
Oppimateriaalit
Luennot, harjoitukset (jaettava oppimateriaali), sekä mahdollinen muu sähköinen materiaali ja kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää seuraavia:
- Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin keskeiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatiminen ja siihen liittyvät keskeiset periaatteet.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen ja markkinoinnin suunnittelun välinen yhteys.
Luennot (erillinen ohjelma lähipäivistä) ja omaehtoinen pienryhmätyöskentely. Ei tenttiä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sisältää työelämäyhteistyötä (markkinointisuunnitelman laadinta toimivalle yritykselle / tms. organisaatiolle).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä, mutta opintojakson aikana toteutetaan ja esitetään laaja markkinointisuunnitelma (pienryhmätyönä). Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Kansainvälisyys
Voi sisältää KV-yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-menettely (sovitaan tapauskohtaisesti vastuuopettajan kanssa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijalta edellytetään osallistumista luennoille ja muuhun lähiopetukseen, sekä erityisesti monimuotototeutuksessa omaehtoiseen markkinointisuunnitelman suunnitteluun, laadintaan ja esittämiseen.
Ajankäyttö ja kuormitus kohtuullisia.