Markkinoinnin suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTL6028-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 90
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Olli Hatakka
- Vastuuopettaja
- Olli Hatakka
- Ryhmät
-
LLNS21Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021
- Opintojakso
- LTL6028
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkupäässä lähinnä luentoja, loppupäässä luentoja ja harjoitusryhmätapaamisia.
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. Markkinoinnin suunnitteluprosessi. Markkinointisuunnitelman laatiminen. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen syventäminen.
Aika ja paikka
Syyslukukausi, Karelia-ammattikorkeakoulu, Wärtsilä-kampus
Oppimateriaalit
Luennot, harjoitukset (jaettava oppimateriaali), sekä mahdollinen muu sähköinen materiaali ja kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää seuraavia:
- Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin keskeiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatiminen ja siihen liittyvät keskeiset periaatteet.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen ja markkinoinnin suunnittelun välinen yhteys.
Luennot ja harjoitukset ja omaehtoinen pienryhmätyöskentely. Ei tenttiä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sisältää työelämäyhteistyötä (markkinointisuunnitelman laadinta toimivalle yritykselle / tms. organisaatiolle).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolsta ei järjestetä tenttiä, mutta opintojakson aikana toteutetaan ja esitetään laaja markkinointisuunnitelma (pienryhmätyönä). Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Kansainvälisyys
Voi sisältää KV-yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-menettely (sovitaan tapauskohtaisesti vastuuopettajan kanssa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijalta edellytetään osallistumista luennoille ja muuhun lähiopetukseen, sekä omaehtoiseen markkinointisuunnitelman suunnitteluun, laadintaan ja esittämiseen.
Ajankäyttö ja kuormitus kohtuullisia.