Skip to main content

Successful Marketing (5 cr)

Code: LTP7037-3003

General information


Enrollment
01.10.2021 - 02.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 29.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Ulla Kärnä
Teacher in charge
Ulla Kärnä
Course
LTP7037

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

opiskelija voi rytmittää opiskelunsa itsenäisesti noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautusajankohtaa

Objective

The student understands the importance of marketing as a factor in the success of a company. He knows the basics of the marketing concept, personal sales work and customer experience. He / she is able to apply the most important marketing lessons, especially from the point of view of a small business.

Content

The importance of marketing as a factor in a company's success, the marketing concept, identifying customer needs and personal sales work, customer-oriented operations and its effects on the creation, maintenance and development of the company's customers.

Location and time

Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä. sekä opintojaksolla osoitetussa kirjallisuudessa.

Materials

Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.

Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Virtuaalitoteutus.
Opiskelija tekee itsenäisesti oppimistehtäviä ja laatii valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön annetun ohjeistuksen mukaan.

Exam schedules

opintojaksolla ei ole tenttiä

Completion alternatives

Oppimistehtävät, itsenäinen työskentely ohjeistuksen mukaan

Student workload

Opintojakson ohjeistukseen tutustuminen ja oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 41 h, oppimateriaaleihin tutustuminen 42 h, yhteensä 133h

Go back to top of page