Successful Marketing (5 cr)
Code: LTP7037-3003
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 02.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 29.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
opiskelija voi rytmittää opiskelunsa itsenäisesti noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautusajankohtaa
Objective
The student understands the importance of marketing as a factor in the success of a company. He knows the basics of the marketing concept, personal sales work and customer experience. He / she is able to apply the most important marketing lessons, especially from the point of view of a small business.
Content
The importance of marketing as a factor in a company's success, the marketing concept, identifying customer needs and personal sales work, customer-oriented operations and its effects on the creation, maintenance and development of the company's customers.
Location and time
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä. sekä opintojaksolla osoitetussa kirjallisuudessa.
Materials
Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.
Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.
Teaching methods
Virtuaalitoteutus.
Opiskelija tekee itsenäisesti oppimistehtäviä ja laatii valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön annetun ohjeistuksen mukaan.
Exam schedules
opintojaksolla ei ole tenttiä
Completion alternatives
Oppimistehtävät, itsenäinen työskentely ohjeistuksen mukaan
Student workload
Opintojakson ohjeistukseen tutustuminen ja oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 41 h, oppimateriaaleihin tutustuminen 42 h, yhteensä 133h