Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7225-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2020 - 30.04.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.11.2020 - 31.01.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Toteutustavat
Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.
Sisältö
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Aika ja paikka
Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja itsenäistä opiskelua.
Verkkoluennot Collaboratessa tiistaisin 3.11.-15.12.2020 klo 16.15-17.45.
Aktiivinen osallistuminen luennoille on osa tärkeä osa kurssin suorittamista.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutuksen alussa.
Opetusmenetelmät
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, miten digitalisaatio vaikuttaa yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin ja mitä digitalisaation avulla voi saada aikaan. Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinoinnille ja ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija osaa määritellä asiakaspersoonat ja ymmärtää miten valitaan kanavat ja viestit asiakkaan digitaalisen ostopolun eri vaiheisiin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.