Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7225-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.11.2020 - 31.01.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Opintojakso
LTP7225

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Toteutustavat

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Sisältö

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Aika ja paikka

Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja itsenäistä opiskelua.
Verkkoluennot Collaboratessa tiistaisin 3.11.-15.12.2020 klo 16.15-17.45.
Aktiivinen osallistuminen luennoille on osa tärkeä osa kurssin suorittamista.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan toteutuksen alussa.

Opetusmenetelmät

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, miten digitalisaatio vaikuttaa yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin ja mitä digitalisaation avulla voi saada aikaan. Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinoinnille ja ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija osaa määritellä asiakaspersoonat ja ymmärtää miten valitaan kanavat ja viestit asiakkaan digitaalisen ostopolun eri vaiheisiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Siirry alkuun