Basics of Digital Marketing (5 cr)
Code: LTP7225-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2020 - 30.04.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.11.2020 - 31.01.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
H-5
Objective
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Execution methods
Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.
Content
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Location and time
Online course: Online meetings and independent sudying.
Materials
Ilmoitetaan toteutuksen alussa.
Teaching methods
Objective; To create understanding about how digitalization affects businesses and marketing and what businesses can achieve by digitalization. After this course a student can set goals for marketing and understands importance of data in decision making and measuring of marketing. Student can define customer personas and understands how to choose channels and marketing messages in different phases of the customer journey.
Student workload
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Qualifications
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.