Skip to main content

Basics of Digital Marketing (5 cr)

Code: LTP7225-3001

General information


Enrollment
01.04.2020 - 30.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.11.2020 - 31.01.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Lotta Lilja
Teacher in charge
Lotta Lilja
Course
LTP7225

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Execution methods

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Content

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Location and time

Online course: Online meetings and independent sudying.

Materials

Ilmoitetaan toteutuksen alussa.

Teaching methods

Objective; To create understanding about how digitalization affects businesses and marketing and what businesses can achieve by digitalization. After this course a student can set goals for marketing and understands importance of data in decision making and measuring of marketing. Student can define customer personas and understands how to choose channels and marketing messages in different phases of the customer journey.

Student workload

5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.

Qualifications

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Go back to top of page