Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: LTL6042-LTB21M1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2020 - 31.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2021 - 14.03.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
LTLAS19
Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2019
Opintojakso
LTL6042

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.

Sisältö

Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.

Aika ja paikka

Wärtsilä kampus tai etäopetus (Covin 19-tilanteen mukaan)

Oppimateriaalit

Kurssikirjallisuus:
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä

Opetusmenetelmät

Tavoitteet:
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä ja niihin liittyvillä suullisilla ryhmäesityksillä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

yhteensä noin 80 h

Siirry alkuun