Pelien tekoäly (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD6050-LTB22M1
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Anssi Gröhn
- Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
-
LTDNS19Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2019
Tavoitteet
- Tiedät pelien tekoäly historian keskeiset kehitysvaiheet.
- Tunnistat pelitekoälyn eri osa-alueet ja niiden keskeiset sovelluskohteet eri peligenreissä.
- Ymmärrät ohjauskäyttäytymisten perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät dialogijärjestelmien perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät reitinhaun perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät ei-pelaajahahmon päättelyn perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
Sisältö
Kurssilla luodaan yleiskatsaus pelitekoälyn historiaan ja tämän hetken eri sovellutuksiin. Kurssilla tarkastellaan erityisesti ohjauskäyttäytymisiä, dialogijärjestelmiä, reitinhakua ja ei-pelaajahahmon päättelyä. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat myös toteutetaan käytännössä osana peliprojektia.
Arviointiasteikko
H-5